Новости Запорожья и в Украине

Ослаблення гривні пов'язали зі скороченням експорту стали

10 Февраль 2016

Комментарии

0
 Февраль 10, 2016
 0
Категория Экономика

Криза в гірничорудній промисловості і металургії позначився на всій українській економіці.

У тому числі на національній валюті. Адже головне джерело поповнення валютних запасів — зовсім не кредити, отримані урядом, а виручка експортері.

«Зовсім очевидно, що протягом 15-го року наш експорт знизився більше, ніж на 30%. Одна з причин девальвації гривні», — повідомив виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера.

У той же час, за словами директора одного з найбільших металургійних підприємств України ММК імені Ілліча Юрія Зінченка, сьогодні в світі вже виробляється майже 800 мільйонів тонн надлишкової стали. Якщо говорити про ринок України, то тільки за минулий рік виробництво сталі впало на 16%.

«Ще більше скорочення обсягів виробництва може привести до зупинки підприємств. Здавалося б державі варто допомогти приносить жадану валюту гірничо-металургійної галузі. Але замість підтримки, на українських металургів лише збільшили тиск. «Укрзалізниця» — державний монополіст, яким змушені користуватися компанії, оголосив про суттєве підвищення тарифів.

За останні три роки тарифи на залізничні вантажоперевезення підвищувалися вже п’ять разів. І заплановано нове підвищення — на 15% — може стати для галузі смертельним», повідомляють журналісти «Подій тижня».

За словами народного депутата, голови комітету Верховної Ради України з питань промислової політики і підприємництва Віктора Галасюка: «Рівень тарифу має бути оптимальним для промисловості і економіки, а не для самого перевізника. Тому, зрозуміло, що для самого первізніка тариф чим вище, тим краще «.

Про те, що підвищення з / д тарифів автоматично зробить Україну неконкурентоспроможною на світовому ринку, заявив також директор центрального гірничо-збагачувального комбінату Дмитро Шевчик. За останні п’ять років ціни на продукцію гірничо-збагачувальних комбінатів знизилися в п’ять разів.

Щоб хоч якось стримати апетит «Укрзалізниці», металургійні компанії звернулися до прем’єр-міністра — з проханням втрутитися в ситуацію, і встановити мораторій на підвищення тарифів на залізничні перевезення хоча б до кінця року.

Крім того, підприємства гірничо-металургійного комплексу попросили уряд знизити портові збори і тарифи і пов’язати рентні платежі за видобуток руди з її вартістю на світових ринках. Інакше українську економіку чекають вельми неприємні наслідки. По-перше втрата значної частини валютних надходжень, та й взагалі зниження наповнюваності бюджету — в 2014 році підприємства ГМК перерахували в бюджет понад п’ятнадцять мільярдів гривень. Якщо підприємства почнуть згортати виробництво, не уникнути і сплеску безробіття — адже нині в гірничо-металургійному комплексі задіяно близько 300 тисяч працівників. А ще майже мільйон чоловік працює в суміжних галузях. Ціна монопольних прибутків залізниці може виявитися несподівано високою.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

(Spamcheck Enabled)